Jakie płatki wybrać?

images

Smak płatków nesquik czy cheerios od razu przypomina mi dzieciństwo. Od zawsze byłam płatkomaniaczką, mogłabym je jeść na śniadanie, obiad i kolacje. Rodzice bez przerwy kupowali mi te faszerowane cukrem smakołyki, widząc jak mi smakują. Jednak gdy zaczęłam swoją przygodę musiałam pożegnać ukochane kuleczki, rozstanie się ze słodkimi płatkami było najtrudniejszą rzeczą na początku drogi w zrzuceniem kilku kilogramów.

Ostatnio postanowiłam sobie zrobić cheat meal, przygotowałam sobie michę ulubionych płatków, zaczęłam je jeść i zdałam sobie sprawę, że już mi nie smakują. Chętniej pożarłabym wtedy bananową owsiankę z cynamonem. Zdrowe odżywianie wcale nie jest karą, wystarczy trochę wyobraźni, a da się stworzyć coś naprawdę wyśmienitego. Ale wracając do płatków. Gdy odrzuciłam te słodzone zastąpiłam je innymi, zdrowszymi- owsianymi, orkiszowymi, jęczmiennymi oraz żytnimi.

płatki zestaw

Które lubię najbardziej? Chyba żytnie, na ogół ludziom najbardziej smakują owsiane, jednak żytnie są delikatnie twrdsze i czuję w nich lekko orzechowy posmaczek.

A które są najzdrowsze? Chyba nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi, wszystkie mają zbawienny wpływ na zdrowie naszego organizmu. Jednak przybliże Wam korzyści płynące ze spożywania poszczególnych płatków.

 

Płatki owsiane (najlepsze na cholesterol/366 kcal na 100g)- zawartość błonnik 6,9g.  Dostarczają onae organizmowi żelaza, magnezu, cynku, potasu, fosforu, wapnia, witamin B1, B6, E, kwasu foliowego, a dzięki temu, że wolno się trawią, pozostawiają na długo uczucie sytości. Płatki owsiane pomagają w obniżeniu poziomu cholesterolu, usprawniają proces trawienia, mają również swój udział w oczyszczaniu organizmu z toksyn, należą do produktów o wysokiej zawartości błonnika pokarmowego, a więc cukrów złożonych, a co za tym idzie, stabilizują poziom cukru we krwi i mogą zapobiegać cukrzycy.

Płatki żytnie (najlepsze podczas diet odchudzających/362kcal na 100g)- Zawartość błonnika 11,6g, czyli zdecydowanie więcej niż owsiane. Lepiej sycą niż ine płatki,  większe jest prawdopodobieństwo, że nie sięgniemy po batonika,regulują przemianę materii. Zawierają cały wachlarz składników mineralnych, w tym żelazo, magnez, potas, wapń, sód, mangan, kobalt, miedź, cynk, chrom, fosfor, jod, fluor, bor oraz witaminy z grupy B, witaminę E, sporo kwasu pantotenowego oraz foliowego. A do tego smaczek- NAJLEPSZY!!!

Płatki jęczmienne (najlepsze na niestrawności/389kcal na 100g)- Zawartość błonnika 9,6g. Stosowane są często w zapobieganiu zaparciom, wzdęciom i niestrawności.. Betaglukany zawarte w jęczmieniu w sporej ilości wykazują działanie przeciwwirusowe, a co za tym idzie podnoszące odporność. Płatki jęczmienne zawierają w swym składzie witaminy z grupy B, żelazo, magnez, wapń, cynk, potas, fosfor, miedź, chrom. Ten ostatni może stymulować produkcję insuliny we krwi, tj regulować poziom glukozy.

Płatki orkiszowe (na poprawę wyglądu włosów, paznokci i skóry/ 340kcal na100g)- zawartość błonnika 11g. Zawierają znaczne ilości kwasu krzemowego wpływającego na poprawę wyglądu skóry, włosów, paznokci, a także wzmacniającego efektywność aktywności mózgu oraz koncentrację. Świetne na wzmocnienie. W ich składzie znajdują się również: cynk, miedź i selen, a także witaminy: A, E i D.

 

7d3ae870-5373-418c-bac7-cf5063cc6e15_20091022083923_Owsianka z11717003Q,Bananowa-owsianka

 

Wypróbujcie wszystkich i sprawdźcie, któe skradną wasze serce. Proponuje dodać świeżych lub suszonych owoców, wiórek kokosowych, orzechów, cynamonu. Wtedy porrny posiłek najbieże wyrazistości i będzie o niebo lepszy niż słodzne, bezwartościowe śmieci. Przekonajcie się sami!

Buźka. Kate.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>